Nabór

Kielecki Park Technologiczny realizuje program akceleracyjny „Technopark Kielce Startup Booster Poland”.

Chcesz aplikować do projektu? Zapoznaj się ze ścieżkami akceleracji i zdecyduj, która ścieżka najbardziej odpowiada potrzebom Twojego startupu. Poznaj wyzwania technologiczne Odbiorców Technologii oraz obszary zainteresowań Inwestorów.

Masz rozwiązanie, które wpisuje się w wyzwania technologiczne Odbiorców Technologii – aplikuj do ścieżki Branżowej.
Posiadasz rozwiązanie, które wpisuje się w obszary zainteresowań Inwestorów - aplikuj do ścieżki VC.
Chcesz rozpocząć ekspansję na rynku zagranicznym? – aplikuj do ścieżki GO Global.
A może potrzebujesz wprowadzić swoje rozwiązanie na wyższy poziom gotowości technologicznej? – aplikuj do ścieżki Sector Agnostic.

ŚCIEŻKA BRANŻOWA Z ODBIORCĄ TECHNOLOGII B2B

Primavera Parfum jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów markowych perfum premium, wysokiej klasy produktów do pielęgnacji skóry, kosmetyków i innych produktów związanych z urodą, a także zdrowiem i częściowo produktami spożywczymi np. kawą.

Obsługuje kilka gałęzi biznesowych, m.in. handlową obsługę rynku e-commerce (głównie w obszarze kosmetyków i akcesoriów), ale także świadczy usługi fulfillmentu, umiejętnie łącząc te dwa obszary i oferując rozszerzone w stosunku do konkurencji usługi.

Posiada nowoczesne centrum logistyczne, gdzie przechowywane jest 6 mln produktów.

Primavera Parfum działa na rynku polskim, ale obsługuje także klientów z całego świata, dostarczając produkty w Europie, Azji czy Afryce.

Wyzwania:

  • Automatyzacja procesów magazynowych i obsługi wysyłek – optymalizacja pracy magazynu, w celu zwiększenia wydajności fulfillmentu.
  • Rozwój systemów i platform e-commerce, w tym wszelkiego rodzaju modułów (m.in. do Shopify czy Allegro) - zwiększenie funkcjonalności sklepów online, uatrakcyjnienie platform do stworzenia przewagi konkurencyjnej.
  • Własne marki kosmetyczne/suplementów – tworzenie własnych produktów kosmetycznych i suplementów do sprzedaży w dostępnych kanałach w Polsce i na świecie.
  • Narzędzia i systemy IT – oprogramowanie i aplikacje pozwalające na zwiększenie efektywności sprzedaży, pracy działów zakupowych i backoffice.

LuCasco Broker to spółka zajmująca się dystrybucją produktów ubezpieczeniowych, posiadająca zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego (nr 2411/18). Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze klienta, przejmując pełną odpowiedzialność za ochronę ubezpieczeniową.

Dysponuje profesjonalnym systemem informatycznym administracji polis, sprawuje nadzór nad terminami płatności składek, a także monitoruje wszelkie zgłoszenia. Współpracuje zarówno z dużymi podmiotami biznesowymi, jak i małymi jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi. W swoim portfolio posiada kilkuset klientów biznesowych

Różnorodność skali oraz profilu działalności klientów wymaga od firmy spersonalizowanej oferty oraz dobrej organizacji wewnętrznej, w tym zaawansowanych systemów informatycznych.

Wyzwania:

  • Platforma elektroniczna dla osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne (OFWCA) do realizacji obowiązków szkoleniowych wynikających z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.
  • Narzędzie wspierające sprzedaż online ubezpieczeń obowiązkowych OC zawodowych.
  • Narzędzie wspierające sprzedaż online ubezpieczeń dla branży rolniczej.
  • Narzędzie wspierające i automatyzujące proces zbierania danych do wniosków na potrzeby pracy brokera ubezpieczeniowego.
  • Narzędzie wspierające elektroniczną dystrybucję gwarancji ubezpieczeniowych
  • Narzędzie wspierające sprzedaż online ubezpieczeń odpowiedzialności władz spółki (D&O).

Elsta sp. z o.o. realizuje prace projektowe, prefabrykacje urządzeń, kompletację dostaw, prace instalacyjne, prace uruchomieniowe oraz serwis dla części elektrycznej obiektów przemysłowych. Firma wykonuje również prace w zakresie rozwiązań automatyki i sterowania. Elastyczność oferty połączona z fachową wiedzą umożliwia dostosowanie projektu i sposobu jego wykonania do indywidualnych potrzeb zamawiającego.

Spółka projektuje i dostarcza rozdzielnice średniego i niskiego napięcia oraz w pełni wyposażone stacje kontenerowe. Ciągle rozszerza swoją ofertę o dedykowane rozwiązania w zakresie zapewnienia dostaw energii elektrycznej oraz w ramach transformacji energetycznej.

Elsta sp. z o.o. działa zarówno na rynku Polskim, jak również rynkach Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.

Wyzwania:

  • Opracowanie i wdrożenie przekształtnika energoelektronicznego do dwukierunkowego przetwarzania energii z obwodu prądu stałego DC do obwodu prądu zmiennego AC. Przekształtnik ma służyć do budowy układów magazynowania energii opartych o ogniwa elektrochemiczne.

KH-KIPPER obecnie jest największym w Polsce producentem zabudów na podwozia ciężarowe powyżej 12 t DMC. Firma produkuje także urządzenia hakowe, przyczepy i naczepy, zajmuje się sprzedażą, montażem i serwisem żurawi samochodowych, systemów hydrauliki siłowej oraz urządzeń hakowych innych producentów.

Bogata oferta firmy obejmuje różnorodną gamę specjalistycznych produktów przeznaczonych dla branży budowlanej, energetycznej, komunalnej, wydobywczej czy rolnictwa.

Nieprzerwanie działa od ponad 25 lat zarówno na krajowym i międzynarodowym rynku. 85% produkcji trafia na rynki zagraniczne.

Wyzwania:

  • Optymalizacja procesów produkcji – robotyzacja stanowisk
  • Aplikacja do analizy danych przebiegu produkcji i kontroli jakości – narzędzie IT
  • Platforma do obsługi serwisowej i posprzedażnej klientów – narzędzie IT

Świętokrzyska Grupa Przemysłowa INDUSTRIA
wyrasta z prawie 150-letniej historii Kieleckich Marmurów oraz przemysłowych tradycji regionu. INDUSTRIA łączy te tradycje z nowoczesnymi technologiami i dbałością o środowisko naturalne.

Ambitne cele ŚGP INDRUSTIA to w ramach firmy niezależne energetycznie, zeroemisyjne kopalnie produkujące kruszywa oraz ekologiczne nawozy, dysponujące własnym transportem opartym o zielony wodór, a dla całego regionu korzystna transformacja energetyczna poprzez zapewnienie innym podmiotom dostępu do zeroemisyjnej energii, logistyki oraz zielonego wodoru.

Wyzwania:

  • Opracowanie nowego składu nawozów na bazie wapna nawozowego
  • Opracowanie systemu odmiaru kruszywa na stożku (magazyn) za pomocą satelity
  • Opracowanie kompleksowego systemu monitoringu procesu produkcyjnego kruszywa na zakładzie przeróbczym
  • Pomiar masy kruszywa na przenośnikach kruszarek i przesiewaczy mobilnych
  • Produkcja mączki dolomitowej dla przemysłu
  • Zastosowanie frakcji pylastej jako surowca do produkcji nawozów mineralnych
  • Gospodarka bezopadowa- opracowanie ciągu technologicznego, który pozwoli na odzyskanie kruszywa, frakcji gliniastej oraz ilastej z odpadów wydobywczych (ze zwałowisk)

Firma Witkac tworzy kompleksowy system informatyczny usprawniający ogłaszanie i zarządzanie konkursami ofert.

Witkac.pl to unikalne narzędzie, znacznie ułatwiające współpracę urzędów z organizacjami pozarządowymi. Jest to kompleksowy system informatyczny usprawniający m.in. ogłaszanie konkursów ofert, nabór i ocenę wniosków dotacyjnych, tworzenie umów oraz składanie i weryfikację sprawozdań. Jest bezpieczny, szybki i prosty w obsłudze. Nie wymaga żadnych dodatkowych kosztów ani inwestycji w sprzęt czy infrastrukturę.

Witkac.pl automatyzuje ogłaszanie konkursów i naboru ofert, z opcją ich pełnej konfiguracji oraz parametryzacji, eliminując w ten sposób błędy rachunkowe i formalne. Umożliwia również elastyczną pracę komisji merytorycznej i dokonanie online oceny ofert oraz automatyczne tworzenie umów i aneksów, z opcją ich indywidualnej edycji i archiwizacji.
System wspiera przygotowanie sprawozdań, oferując wstępne wypełnienie formularzy i analizę danych, z opcją generowania raportów oraz statystyk. Witkac.pl ułatwia komunikację między użytkownikami, oferentami, urzędnikami i ekspertami oraz zapewnia bezpieczne przechowywanie i archiwizację wszystkich danych konkursowych.

Wyzwania:

  • Dostarczenie zaawansowanego rozwiązania z zakresu działalności OT
  • Zaproponowanie technologii, która zapewni OT przewagę rynkową i konkurencyjną
  • Projekt rozwiązania, który pozwoli na osiągnięcie optymalizacji kosztowej działania OT
  • Wprowadzenie rozwiązania opartego na AI dla OT
  • Dostarczenie technologii, która pozwoli na skalowanie dotychczasowej działalności OT lub wyodrębnienie nowej niszy w działalności OT, która będzie mogła być realizowana przy udziale nowego rozwiązania

Modus sp. z o.o. sp.k. jest jednym z liderów rynku outsourcingu procesów biznesowych w obszarze merchandisingu, audytów, outsourcingu sił sprzedaży oraz akcji field marketingowych.

Firma obsługuje obecnie ponad 140 klientów, dysponuje zespołem kilkudziesięciu ekspertów I zatrudnia ponad 3 tys. merchandiserów obsługujących ponad 15 tys. punktów sprzedaży na terenie Polski.

W ostatniej dekadzie firma intensywnie inwestuje w infrastrukturę IT oraz rozwiązania z obszaru nowych technologii wspierających procesy automatyzacji procesów sprzedaży oraz logistyki dóbr FMCG.

Wyzwania:

  • Rozwiązania IT oraz IoT z obszaru field marketing. Rozwiązania automatyzujące oraz wspierające działania mające na celu prezentację produktów w punkcie sprzedaży oraz pozwalające nawiązać bezpośredni dialog z konsumentem dzięki czemu producent wzmacnia swoją konkurencyjność i pozycję na rynku
  • Rozwiązania z obszaru automatyzacji procesów inwentaryzacji oraz audytu punktów sprzedaży. Rozwiązania IT oraz IoT mające na celu optymalizację oraz monitoring w czasie rzeczywistym: badań cenowych, badań jakościowych, dystrybucji SKU, badań konsumenckich oraz audytów punktów sprzedaży
  • Rozwiązania z obszaru automatyzacji i optymalizacji procesów merchandisingowych. Rozwiązania mające na celu wzrost efektywności działań merchandisingowych oraz maksymalizacji sprzedaży, poprzez generowanie u konsumenta potrzeby zakupowej i moderowanie jej realizacji
  • Rozwiązania mające na celu optymalizację pracy zespołów sprzedażowych. Rozwiązania IT wykorzystujące mechanizmy grywalizacji oraz algorytmy ML mające za zadanie poprawę efektywności zespołów sprzedażowych oraz optymalizację procesów analizy potrzeb klientów oraz jakości obsługi
  • Szeroko rozumiane rozwiązania i technologie z obszaru optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych

ITM CODE jest spółką informatyczną tworzącą autorskie rozwiązania dla dużych zakładów produkcyjnych, centrów logistycznych, firm spedycyjnych, sklepów wielkopowierzchniowych oraz firm specjalizujących się w szeroko pojętych usługach dla przemysłu.

Spółka dysponuje zespołem analityków, projektantów, programistów, testerów i wdrożeniowców z unikalną wiedzą. Pozwala to na zaoferowanie usług i produktów odpowiadających oczekiwaniom z zakresu zarządzania strategicznego, wizualizacji danych i planowania w przedsiębiorstwach handlowych, usługowych oraz produkcyjnych.

Oferta obejmuje m.in. dedykowane rozwiązania informatyczne z obszaru systemów informatycznych oraz IoT.

Wyzwania:

  • Rozwiązanie scentralizowanego kolekcjonowania oraz przetwarzania danych z protokołów komunikacyjnych związanych ze środowiskiem IoT, umożliwiające funkcjonowanie hybrydowej sieci zarządzającej
  • Zintegrowany, semiautomatyczny system monitorowania zdefiniowanych obiektów w zróżnicowanych środowiskach realizacyjnych, oparty na urządzeniach końcowych IoT
  • Rozwiązanie obejmujące platformę komunikacyjną zapewniającą automatyczną iniekcję procedur dla określonych warunków na urządzeniu końcowym oraz automatyczne przetworzenie oraz wykonanie tych procedur na wybranym urządzeniu końcowym bez ciągłości komunikacji
  • System automatycznego przetwarzania złożonych dwuwymiarowych obrazów cyfrowych, w celu identyfikacji zdefiniowanych, przez algorytmy zewnętrzne, kluczowych obszarów punktowych i wykonania wyspecyfikowanych zależności procesowych algorytmu
  • Autorskie rozwiązanie automatycznego przetwarzania zawartości dokumentów określonych formatów danych, pozwalające na selektywne modyfikowanie jego zawartości, przez określane dynamicznie reguły warunkowania

4Mobility S.A. w 2016 roku rozpoczęło działalność związaną z wynajmem samochodów w formie tzw. car-sharing tj na zasadach współdzielenia.

Działalność początkowo była prowadzona w Warszawie, a w kolejnych latach została rozszerzona o kolejne miasta (Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Rzeszów, Kraków, Katowice). 4Mobility S.A. w kolejnych latach rozszerzyło zakres świadczonych usług o nowoczesny wynajem (krótko-, średnio- i długoterminowy) oparty na aplikacjach mobilnych, a także innych usług współdzielonej mobilności miejskiej oraz biznesowej.

W 2024 roku Spółka kontynuuje rozwój świadczonych usług na terenie Polski.

Wyzwania:

  • Automatyzacja procesów związanych z wynajmem pojazdów
  • Ograniczanie szkodowości i zwiększanie bezpieczeństwa korzystania przez uczestników usług mobilności współdzielonej.
  • Zwiększanie efektywności pozyskania użytkowników na rynku konsumenckim i biznesowym dla usług mobilności współdzielonej i nowoczesnych form korzystania z pojazdów (samochody, mikro mobilność, elektromobilność)
  • Optymalizacja i ograniczanie kosztów związanych z technologiami hardware/software (IoT) wykorzystywanymi do współdzielonych form mobilności przy użyciu systemów informatycznych

ŚCIEŻKA BRANŻOWA Z PARTNEREM PUBLICZNYM B2A

Miasto Białystok to największe miasto północno - wschodniej Polski. Urząd Miejski w Białymstoku pełni również rolę starostwa co wpływa na złożoność spraw i procesów, którymi jego pracownicy zajmują się na co dzień.

Od 2018 roku w strukturze urzędu funkcjonuje Biuro ds. Smart City. Jest to referat nadzorujący jednostkę Centrum Usług Informatycznych w Białymstoku (CUI) oraz jest odpowiedzialny za inicjowanie, wdrażanie lub koordynowanie innowacyjnych programów, projektów i rozwiązań w samorządzie miasta Białystok.

Zakres ten obejmuje przede wszystkim rozwiązania powiązane z IT.Ponadto, Biuro powołało Zespół ds. projektowania rozwiązań informatycznych w administracji samorządowej miasta Białystok, gdzie jako koordynator analizuje i opracowuje wszelkie nowe wdrożenia w innych departamentach/jednostkach Miasta.

Wyzwania:

  • Pozyskiwanie, gromadzenie i analiza danych w procesie zarządzania. Pozyskiwanie, gromadzenie i analiza danych w zakresie: monitorowania i analizy danych w czasie rzeczywistym oraz tworzenie i aktualizacja planów zagospodarowania przestrzennego (w tym analiza demograficzna mieszkańców, gromadzenie danych o trendach rozwojowych w celu lepszego planowania usług publicznych).
  • Usprawnienie, automatyzacja i robotyzacja procesów związanych z zarządzaniem (w tym także obsługa klienta). Wdrażanie technologii, które redukują czas i koszty operacyjne oraz poprawiają dokładność wykonywanych zadań m.in.: robotyzacja zadań powtarzalnych w urzędzie, automatyzacja procesów księgowych, zarządzanie budżetem, raportowanie finansowe.
  • Rozwiązania w zakresie e-usług zapewniające kompleksową obsługę. Integracja różnych e-usług w jednolitą platformę ułatwiająca mieszkańcom dostęp do szerokiego spektrum usług miejskich poprzez agregację tych usług w jednym miejscu oraz obsługa mieszkańca bez konieczności wizyt osobistych przy pomocy wideowizyt.

Celem działania Miasta jest zaspakajanie potrzeb wspólnoty oraz umożliwianie pełnego uczestnictwa mieszkańców w jego życiu.

Następuje to poprzez tworzenie demokratycznych metod udziału członków wspólnoty w realizacji polityki wszechstronnego i zrównoważonego rozwoju Miasta oraz dbałość o właściwe funkcjonowanie Miasta. Miasto zgodnie z ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej wykonuje zadania własne, zlecone z zakresu administracji rządowej z mocy ustaw, a także przejęte od administracji rządowej i samorządowej w drodze porozumienia.

Urząd Miasta Bydgoszczy jest jednostką organizacyjną Miasta, działająca w formie jednostki budżetowej, przy pomocy, której Prezydent realizuje gminne i powiatowe zadania publiczne, zadania z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw oraz porozumień zawartych z innymi jednostkami administracji publicznej.

Wyzwania:

  • Analiza danych miejskich i ich integracja - stworzenie spójnego systemu, który integruje dane z różnych jednostek miejskich, tj. zarząd dróg, ośrodki pomocy społecznej, pracownia geodezyjna czy urbanistyczna, wydziały Urzędu Miasta Bydgoszczy (UMB). Opracowanie platformy umożliwiającej zbieranie, przetwarzanie i analizę tych danych w czasie rzeczywistym.
  • Standaryzacja formatów danych – stworzenie i wdrożenie wspólnych standardów dla wszystkich danych generowanych przez jednostki miejskie, przede wszystkim wydziały UMB. Rozwinięcie narzędzi, które pomagają w konwersji istniejących danych do nowych standardów, zapewniając ich kompatybilność i ułatwiając integrację.
  • Standardy wymiany danych – opracowanie protokołów wymiany danych, które umożliwiają bezpieczne i efektywne udostępnianie informacji pomiędzy różnymi organami i platformami, będących kluczowymi dla funkcjonowania inteligentnych systemów miejskich.
  • Definiowanie i zarządzanie metadanymi – opracowanie jasnych i spójnych schematów metadanych, które opisują dane, ułatwiają ich zrozumienie i umożliwiają efektywne wyszukiwanie oraz zarządzanie.
  • Walidacja i kontrola jakości danych – opracowanie narzędzi automatycznej walidacji wspierającej w identyfikacji i korygowaniu błędów w zbiorach danych. Potwierdzenie, że zebrane informacje są dokładne, aktualne i kompleksowe.
  • Wizualizacja danych – opracowanie narzędzi do efektywnej wizualizacji danych, które pozwolą na lepsze zrozumienie złożonych informacji przez decydentów i mieszkańców. Np.: interaktywne mapy, dashboardy, aplikacje AR/VR prezentujące dane przestrzenne.
  • Smart City Solutions – projekty powiązane z inteligentnym zarządzaniem miastem, tj. inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania ruchem czy zarządzanie energią. Opracowanie rozwiązania IoT zbierającego i analizującego dane w czasie rzeczywistym, co pozwala na optymalizację zasobów i poprawę jakości życia mieszkańców.
  • Bezpieczeństwo danych i prywatność – opracowanie narzędzi związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz ochroną prywatności użytkowników. Np.: technologie kryptograficzne, systemy zarządzania dostępem czy rozwiązania bazujące na blockchainie, które zwiększają bezpieczeństwo danych.
  • Analiza predykcyjna i AI – stworzenie narzędzi, wykorzystujących sztuczną inteligencję, do analizy danych służących usprawnieniu działalności miasta. Dotyczy działań tj.: prognozowanie zapotrzebowania na usługi miejskie, optymalizacja pracy urzędów, przewidywanie i zapobieganie awariom infrastruktury.

Warszawa, będąc największym ośrodkiem gospodarczym w Polsce dąży do rozwoju konkurencyjności krajowej oraz zagranicznej działając w szeroko rozumianym ekosystemie innowacji oraz dba o wzmacnianie pozycji miejskiego ośrodka sprzyjającego innowacyjności w Europie.

Rozwój wysokotechnologicznych spółek, w tym startupów, stanowi jeden ze strategicznych celów rozwoju gospodarczego miasta. Zgodnie z przyjętym w 2021 r. „Programem generujemy innowacje” stanowiącym dokument wykonawczy „Strategii #Warszawa2030” – zadaniem m.st. Warszawy jest m.in. doskonalenie wiedzy i kompetencji twórców i innowatorów oraz zapewnianie im kompleksowej opieki akceleracyjnej. Udział w projekcie pozwoli stolicy na realizację zadania polegającego na umożliwieniu spółkom testowania swoich rozwiązań i ich wdrażania w przestrzeni miejskiej, która oferuje szereg możliwości. Z drugiej strony, pozwoli na elastyczne i zwinne podejście JST do współpracy z sektorem biznesu. Oczekuje się, że dzięki realizacji projektu stworzone zostaną dobre praktyki tworzenia w mieście sandboxów, zainicjowana zostanie ścieżka współpracy między środowiskiem startupów a samorządem. Efektem partnerstwa w projekcie będzie także zdefiniowanie wyzwań miasta, poszukiwanie rynkowych rozwiązań dla nich, a także podjęcie prób ich rozwiązania poprzez podjęcie współpracy ze stratupami.

W ramach programu zakłada się również stworzenie przez miasto odpowiednich warunków infrastrukturalnych umożliwiających prototypowanie i testowanie rozwiązań, a także ułatwienie dostępu do zasobów miasta oraz budowę ścieżki współpracy samorządu ze środowiskiem startupowym.

Wyzwania:

Biuro Geodezji i Katastru Urzędu m.st. Warszawy

  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji AI jako elementu usprawniającego proces aktualizacji danych rejestru cen nieruchomości oraz ewidencji gruntów i budynków. Wsparcie obejmowałoby opracowanie algorytmu, który z treści dokumentu tj. aktu notarialnego w postaci elektronicznej (dokumentu zeskanowanego i przetworzonego za pomocą OCR)

Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy

  • Automatyzacja, optymalizacja procesu rozpatrywania wniosków o świadczenia dla rodzin. Rozwiązanie, które umożliwi weryfikację formalnych wymogów, poprawności podpisów i treści wniosków, tworzenie i zarządzanie bazą złożonych wniosków oraz automatyczne dodawanie zamówień i ich wysyłanie do realizacji. Śledzenie postępu realizacji zamówień.
  • Opracowanie narzędzia informatycznego do monitorowania realizacji Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w m.st. Warszawie

Urząd m.st. Warszawy Biuro Strategii i Analiz

  • Opracowanie technologii pomiaru, która zidentyfikuje zmysłowe i emocjonalne odczucia użytkowników w konkretnych lokalizacjach. Odczucia będą powiązane z innymi danymi gromadzonymi przez miasto (np. ruch uliczny, obecność zieleni), co pozwoli zrozumieć, jakie cechy przestrzeni miejskiej wpływają na użytkowników.
  • Stworzenie systemu pomiaru ruchu pieszego i rowerowego, który zapewnia trafność i rzetelność pomiarów, jest skalowalny i efektywny kosztowo. Rozwiązanie wspierające Warszawskie Badanie Ruchu, uwzględniając sezonowość i reprezentatywny okres, oraz tworzenie nowego, bardziej precyzyjnego modelu statystycznego.

Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”

  • Rozwój aplikacji webowej służącej do obsługi odbiorców i usług – Centrum posiada aplikację https://aon.um.warszawa.pl/. System IT obsługuje odbiorców i zamawiane przez nich usługi oraz zarządza grafikiem pracy asystentów osób z niepełnosprawnością. Aplikacja, będąca własnością m.st. Warszawy, stale wymaga zmian, aby jak najlepiej dostosować ją do potrzeb użytkowników, którymi są pracownicy Centrum, w tym koordynatorki zarządzające pracą asystentów.
  • Stworzenie aplikacji mobilnej dla asystentów osób z niepełnosprawnościami oraz odbiorców usług asystenckich, umożliwiającej potwierdzanie wykonania usługi (czasu, zakresu, miejsca itp.). Odbiorcy usług mogliby za jej pomocą również wypełniać ankiety satysfakcji oraz pozostawiać opinie na temat wykonanych usług.
  • Stworzenie aplikacji mobilnej i webowej umożliwiającej potwierdzanie wykonania usług społecznych (czas, zakres, miejsce), wypełnianie ankiet satysfakcji oraz pozostawianie opinii. Z aplikacji korzystaliby asystenci osobiści osób z niepełnosprawnościami oraz ich odbiorcy, a także osoby świadczące usługi sąsiedzkie i ich odbiorcy. Aplikacja, wspierana przez CUS i dzielnicowe Ośrodki Pomocy Społecznej, umożliwia również zapisy na usługi społeczne, takie jak transport specjalistyczny dla osób z niepełnosprawnościami i asystencja osobista, oraz przekazuje informację zwrotną o statusie wniosków mieszkańców, umożliwiając dołączenie skanów dokumentów.

Metro Warszawskie Sp. z o.o.

  • Wydłużenie okresów między przeglądowych taboru metra (np. stworzenie i wdrożenie systemu do analizy żywotności poszczególnych elementów taboru i infrastruktury metra, przeprowadzenie szczegółowych analiz oraz modyfikację dokumentacji systemu utrzymania na podstawie uzyskanych wyników).
  • Wydłużenie okresów między przeglądowych infrastruktury (np. stworzenie systemu do analizy żywotności poszczególnych elementów taboru i infrastruktury, przeprowadzenie szczegółowych analiz z wykorzystaniem tego systemu oraz modyfikację dokumentacji systemu utrzymania na podstawie uzyskanych wyników).

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.

  • Optymalizacja pracy obiektów pompowych (wody lub ścieków) z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
  • Teledetekcyjny monitoring jakości wody powierzchniowej. Opracowanie system monitorowania jakości wody z użyciem kamer hiperspektralnych, algorytmów korelujących wyniki badań z danymi czujników oraz dronów zbierających dane w czasie rzeczywistym, umożliwiając operatorom stacji uzdatniania efektywniejsze sterowanie procesami.
  • Ograniczenie pracy ludzi w niebezpiecznym środowisku. Narzędzie służące do inspekcji trudnodostępnych obiektów technologicznych stwarzających potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa pracowników takich jak przewody kanalizacyjne, komory fermentacyjne czy piece fluidalne.

WARSZAWSKIE LABORATORIUM INNOWACJI SPOŁECZNYCH „SYNERGIA”

  • Platforma usługowo badawcza służąca do konsultacji społecznych oraz integrująca usługi społeczne dla mieszkańców.

Miejski Ogród Zoologiczny Miasta stołecznego Warszawy

  • Optymalizacja sprzedaży i kontroli biletów uwzględniająca różne formy sprzedaży, umożliwiająca bieżący monitoring klientów ZOO.

Miasto Warszawa - Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.

  • Rozwiązanie umożliwiające magazynowanie dużej ilości danych z różnych źródeł o zróżnicowanej strukturze oraz zapewnienie szybkiego przetwarzania zapytań na określone zakresy danych w czasie. Rozwiązanie musi być skalowalne oraz optymalizować ilość danych i wymaganą moc obliczeniową

Ścieżka VC (akceleracja z funduszem venture capital - ścieżka inwestorska)

Grupa funduszy tworzonych przez ludzi od lat wspierających rozwój spółek technologicznych i zaangażowanych w rozwój środowiska VC w CEE. Inwestuje w twórców firm znajdujących się na wczesnych etapach rozwoju (seed – Series A).

Współpracuje z firmami w horyzoncie inwestycyjnym od 3 do 8 lat a wysokość inwestycji wynosi od 50 tysięcy do 4 milionów Euro.

W grupie zainteresowania są firmy i przedsiębiorcy z Europy, głównie CEE, którzy tworzą rozwiązania w obszarach: consumer internet, fintech, martech, adtech, elektromobilność, przemysł 4.0, medtech, IoT i hardware.

Obszary zainteresowań:

  • Projekty z obszaru digital tech (nie wymagające certyfikacji medycznej)
  • Projekty z obszaru clean-tech
  • Projekty z obszaru climate-tech
  • Projekty z obszaru edu-tech
  • Projekty z obszaru HR-tech

Edtechhub Sp. z o.o. to dynamiczny fundusz inwestycyjny, specjalizujący się w startupach z sektora EdTech, czyli szeroko rozumianej edukacji wspieranej technologią. Dodatkowo, fundusz interesuje się przemysłami kreatywnymi, mediami, komunikacją oraz projektami o dużym wpływie społecznym. Edtechhub inwestuje zarówno w koncepty na etapie seed i R&D, jak i w spółki, które już generują przychody.

Poszukuje przedsięwzięć, w których poza kapitałem może wnieść także znaczącą wartość merytoryczną, bazując na swoim bogatym doświadczeniu. Celem funduszu jest wspieranie inwestycji kapitałowych w spółki znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju.

Dedykowany zespół Edtechhub posiada szerokie kompetencje we wszystkich obszarach funkcjonowania funduszy typu Proof of Concept. Obejmuje to skuteczny sourcing projektów pochodzących z państwowych jednostek badawczych, weryfikację potencjału zgłoszonych projektów, wczesną ekspertyzę technologiczną oraz ocenę prawną własności intelektualnej. Fundusz Edtechhub jest przygotowany do opracowania planów komercjalizacji projektów badawczo-rozwojowych, zakładania spółek portfelowych i nadzoru nad nimi, zapewniania spółkom portfelowym tzw. smart money, skutecznego pozyskiwania kolejnych rund finansowania oraz efektywnego wychodzenia z inwestycji.

Edtechhub Sp. z o.o. to nie tylko kapitał, ale także strategiczny partner w rozwoju innowacyjnych projektów, które mają potencjał zmieniać przyszłość edukacji, mediów i komunikacji.

Obszary zainteresowań:

  • Innowacje produktowe w obszarze edtech
  • Innowacje produktowe w obszarze media i komunikacja
  • Nowatorskie projekty impactowe lub projekty dla sfery publicznej

ŚCIEŻKA GO GLOBAL

Ścieżka GO GLOBAL

Akceleracja polegająca na przygotowaniu Startupu do ekspansji zagranicznej

Rynki:
- rynek katarski
- rynek ukraiński

Qatar-Poland Business Council LLC

Qatar-Poland Business Council jest organizacją działającą od 2020 r. z siedzibą w stolicy Kataru - Dosze.

Jest dwustronną izbą gospodarczą, platformą jednoczącą firmy i organizacje z Polski i Kataru, wspierającą w wejściu na rynki Bliskiego Wschodu i Unii Europejskiej.

Izba specjalizuje się we wsparciu przedsiębiorstw na obu rynkach oraz organizacji wydarzeń biznesowych, w których biorą udział polskie i katarskie przedsiębiorstwa z innowacyjnymi rozwiązaniami - startupy, instytucje i inwestorzy.

QPBC wspiera obecność polskich firm na targach branżowych, prowadzi szkolenia i warsztaty pozwalające poznać rynki Bliskiego Wschodu, realizuje także działania akceleracyjne oraz wspiera startupy w relokacji biznesu o przygotowaniu do ekspansji rynkowej na rynek Katarski. Współpracuje blisko m.in. z Ambasadą RP w Dosze, MSZ, Kancelarią Prezydenta RP, PAIH, Qatar Chamber of Commerce and Industry, Qatari Businessmen Association, Qatar Financial Centre.

Winnicka Rada Miejska

Winnicka Rada Miejska (Urząd Miasta Winnica) prowadzi Winnicki Park Innowacji i Technologii, pierwszy tego typu projekt w Ukrainie. Dzięki wsparciu z programu „Polska Pomoc” oraz współpracy z lokalnymi uniwersytetami, przeprowadzono rekonstrukcję technoparku „Krystal”.

Na powierzchni 8,5 tys. m² znajdują się m.in. szkoła IT, FabLab, centrum technologii dla dzieci, coworking i biura. W ciągu ostatnich trzech lat Urząd Miasta Winnica nawiązał również współpracę z polskimi partnerami, wspierając rozwój przedsiębiorczości i ekosystemów startupowych w obu krajach.

W ramach programu Poland Prize powered by Kielce Technology Park, Urząd Miasta Winnica aktywnie promował program wśród lokalnego ekosystemu startupowego oraz wspierał działania scoutingowe i networkingowe na terenie Ukrainy.

Vinnytsia Business Club

Vinnytsia Business Club jest organizacją publiczną zrzeszającą ponad 30 potężnych przedsiębiorstw regionu winnickiego i posiadającą wieloletnie doświadczenie we wspieraniu startupów.

Jest stowarzyszeniem obywateli opartym na wspólnych interesach swoich członków, którego celem jest stworzenie sprzyjającego klimatu biznesowego w obwodzie winnickim, zwiększenie potencjału gospodarczego i zwiększenie inwestycji w gospodarce regionu, konsolidacja środowiska biznesowego, rozwój potencjału eksportowo-importowy obwodu winnickiego.

Ponadto głównym kierunkiem działalności organizacji pozarządowej „Winnicki Klub Biznesu” jest zaangażowanie podmiotów gospodarczych w opracowywanie dokumentów normatywnych i programowych w celu poprawy postępowania w biznesie, promowania rozwoju współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w różnych sferach życia społecznego.

Regional Center for International Cooperation, Investments and Spatial Development

REGIONALNE CENTRUM WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ, INWESTYCJI I ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH jest instytucją organizacji pozarządowej, której celem jest pozyskiwanie międzynarodowej pomocy technicznej i współpraca z organizacjami międzynarodowymi, rozwoju partnerstwa z kluczowymi interesariuszami rozwoju regionalnego, koordynacja współpracy organów samorządu lokalnego w zakresie stosunków międzynarodowych i współpraca międzyregionalna, wsparcie ekspercko-analityczne, informacyjne i inne działań organów samorządu terytorialnego.

Realizuje usługi doradcze początkującym przedsiębiorcom w zakresie opracowania strategii marketingowej, prowadzi szkolenia z osobami wewnętrznie przesiedlonymi w zakresie zakładania własnej działalności gospodarczej i samorealizacji, angażując ich w różnego rodzaju szkolenia, webinary i konferencje.

ŚCIEŻKA SECTOR - AGNOSTIC

Ścieżka sector-agnostic

Akceleracja skoncentrowana na rozwoju startupów o potencjale rynkowym bez konieczności angażowania Odbiorców Technologii lub Inwestorów, umożliwiająca rozwój startupu do wyższego poziomu gotowości technologicznej (TRL).

Zgłoszenia udziału w programie jako Odbiorca Technologii lub Inwestor, prosimy kierować na adres: startupbooster@technopark.kielce.pl

HARMONOGRAM RUND

Akcelerator zaplanował następujące terminy naboru startupów:

1.
12.08.2024 - 30.09.2024
1 nabór na 3 ścieżki: akceleracja branżowa (B2B/B2A),
akceleracja inwestorska, akceleracja sector – agnostic.
sierpień - wrzesień
2024
2.
01.10.2024 – 31.10.2024
1 nabór na ścieżkę: Go Global.
październik
2024
3.
01.04.2025 – 31.05.2025
1 nabór na 3 ścieżki: akceleracja branżowa (B2B/B2A),
akceleracja inwestorska, akceleracja sector – agnostic.
kwiecień - maj
2025
4.
01.06.2025 – 30.06.2025
1 nabór na ścieżkę: Go Global.
czerwiec
2025
5.
01.11.2025 – 31.12.2025
1 nabór na 3 ścieżki: akceleracja branżowa (B2B/B2A),
akceleracja inwestorska, akceleracja sector – agnostic.
listopad
- grudzień
2025
6.
01.01.2026 -31.01.2026
1 nabór na ścieżkę: Go Global.
styczeń
2026

Program Akceleracyjny jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027, Priorytet II. Środowisko sprzyjające innowacjom, Działanie 2.28 Startup Booster Poland.

Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi
17 447 416,75 zł

Wartość dofinansowania: 16 837 933,40 zł

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu:

Kielecki Park Technologiczny
ul. Olszewskiego 6
25-663 Kielce
Przewiń stronę do góry